Saturday, June 27, 2009

Selama ni pun..



Assalamualaikum wbt =)

Apa khabar semua?

Moga sentiasa dlm kesungguhan memelihara nikmat Islam & Iman, insyaAllah


KENAPA AKU FAIL? KENAPA SUSAH SGT BELAJAR NI? KENAPA AKU TAK DPT APA AKU NAK? KENAPA???


KENAPA TANYA MCM TU, CUBA TNY MCM NI..


KENAPA TIDAK AKU FAIL? KENAPA TIDAK AKU RASA SUSAH KETIKA BELAJAR? KENAPA TIDAK AKU TAK DPT APA AKU NAK? TAK MENGAPA!!!


AKU DIUJI, JADI KENAPA? TAK BERHAK KE AKU DIUJI SETELAH DIA YG CIPTA & BERI SEGALANYA??

Bila diuji, kita rasa lemah, mula bertanya itu dan ini, mula dilepaskan masa yg berharga memikirkan perkara yg tidak sepatutnya lantas membazirkan masa itu..

sama, sama seperti saya, saya yg berckp, utk peringatan diri sendiri...

Tidak!! BANGUN!!!! Jgn rasa lemah, BUANG MASA JE! Dari fikir benda yg tidak sepatutnya, lebih baik kita fokus pd perkara yg kita yakin kita blh offer, iaitu usaha, doa & tawakal.. Fikir perkara yg tak tercapai dek fikiran buat apa, tak kemana, last2 makan diri sendiri, percayalah =)


Melayan ksesedihan kerana gagal seketika sia2 je... buang masa.. sbb kita lupakan peluang & kejayaan yg terbuka luas di depan kita

=) dan selama ni pun, kita hidup dalam rahmat Allah swt, adakah sekarang kita nak berputus asa dari rahmatNya? owh Allah..come on =) Have faith! =)


Perkongsian kecil yg diharapkan bantu mengembalikan smgt kita semua insyaAllah..


Subhanallah.. tidakkah kita berfikir betapa besar rahmatNya? =)

Allahu'alam

~ imalia ~

p/s : Jzkk =) Never give up, insyaAllah =)

5 comments:

hambasangkhaliq said...

salam..masyaAllah sister..jzkk atas post kali ni..=)ana tak pernah ade kakak tp hari ni, ana dpt rasa pujukan dari seorg kakak.

(pengganti nama diri, ana :P)

aqilahechizen said...

mari kita sama2 bertabah..hihi...
semoga Allah memudahkan urusan kita...usaha jom!!usaha utk kurangkan tdo jgak..:p(ckp kat diri sendiri)hehe

hazirah said...

assalamualaikum alia dearie..

alhamdulillah, ujianNya adalah hadiah yg bermakna kan? petunjuk agar terus istiqamah dalam iman dan Islam, peluang dan ruang untuk bermuhasabah serta untuk terus merasai hebatnya rahmat dan kasih sayang Allah Yang Memiliki sekalian alam...

mohon doakan kita di sini juga ya..

Allah sayang kamu..=)

segelasair said...

salam..
thanks utk post ni..
moga sy diberi kekuatan utk mghadapi kegagalan..

nor saidah said...

Jzkk =)