Wednesday, February 10, 2010

Dulu saya pandang dia, kini dia pandang saya :)


Saya selalu pandang dia dari jarak jauh, kenal pun, mungkin hanya sebegitu,
Saya perhatikan siapa kwn2 sekeliling dia,
Memang bukan saya, tak pernah terbayang mampu menjadi kwn rapat dia
Saya cuma tersenyum.. diri ni mmg tak sebaik dia

'Alia, jgn mkn berdiri'
Pernah saya ditegur waktu tingkatan 4,
Masih keanak2an, jelas di ingatan
'Wah, dia tegur, mksdnya dia care :)'

Saya mmg sgt kagum dgn dia,
MasyaAllah orgnya,
Moga Allah cantikkan akhlak mu selagi bernyawa,
Ameen Ya Rabb

Di KMB, sekali lagi,
Seperti di MRSM Taiping, memegang jwtn tinggi,
Org disekelilingnya, masyaAllah berakhlak terpuji,
Dan di kalangan mrk, bkn diri ini :)
------------------------------------------------------------------------------------
Allah..siapa sangka,
Dulu saya pandang dia,
Kini dia pandang saya :)

Dan selagi hayat di kandung badan,
Cerita kami akan berterusan,
InsyaAllah, sehingga akan ada hari,
Seseorg memanggil Auntie Alia pd diri ini :)

Dia tak jemu bagi sms & ym,
Memberi smgt pd diri yg saya kira sudah cukup kuat,
Tapi bohong, diri ni tak kan kuat,
Tanpa mu sahabat :)

Alhamdulillah...

Beri saya berhelai2 kertas,
InsyaAllah saya boleh berterusan mengarang,
Tentang seorg sahabat,
Yang tidak pernah saya bayang,
Akan dlm hati ini, sebaiknya tersemat :)


Dia suka ayat ini,
Dia suka ingatkan saya dgn ayat ini,
Ayat yg dtg dari Allah, ye benar, dari Allah :)
'Agar kamu tidak bersedih hati terhdp apa yg luput dari kamu,
dan tidak pula terlalu gembira terhdp apa yg diberikanNya kpdmu.
Dan Allah tidak menyukai setiap org yg sombong
dan membanggakan diri' (Surah Al-Hadid 57 : 23)

Saya pula suka ayat ini :)
Saya hadiahkan pd dia, kata2 perangsang,
Yang tiada tandingan :)
'Wahai org2 yg beriman! Bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu
dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu)
dan bertakwalah kpd Allah agar kamu beruntung' (Surah Ali 'Imran 3 : 200)

Dia pernah hadiahkan saya ayat ini :)
'Wahai org2 beriman!
Jika kamu menolong (agama) Allah
nescaya Dia akan menolongmu dan
meneguhkan kedudukanmu' (Surah Muhammad 47 : 7)

Dan bykkkkkkkkk lagi ayat2 lain,
Yang dikongsikan :)
Kerana itulah , kenapa dia saya pandang :)
Seorg yg sentiasa membuat saya ingt kpd Tuhan

MasyaAllah sahabat :) ,
Saya insyaAllah doa berpnjgan,
Agar pershbtn ini kekal,
Biar jika saya dulu yg di panggil Tuhan,
Moga kita kembali bertemu di syurgaNya pd kehidupan akan datang :)

Biiznillah :)
Uhibbuki fillah

Ikhlas,
- Alia Abdul Rashid -



15 comments:

wArdaTuL ShAuQaH said...

jazakillah alia atas entry ni, sungguh indah lihat persahabatan itu...

ellyWong said...

chemi pun harap diketemukan a friend like that.

alia you take care.

Anonymous said...

semoga persahabatan berkekalan...
entry yg sungguh bermakna..
jaga diri yea alia

protozoa_paramesium said...

masyaAllah~

nice entry kakak boss :D

SupeR HoLky-HOOD said...

salam k alia~
hehe..barakallahufikum!~
mg Allah berkati & kekalkn ukhwah hingga ke syurga kelak iAllah.:-)
tking care slaloo..

p/s: akak,ayat yg akak ske tu, al imran:200 kn? bkn an nisa...WA..

(^-*)

Alia Abdul Rashid said...

wardatul shauqah : wa iyyak :), alhamdulillah, pershbtan kita 2 juga indah :)

Chemi : ameen, insyaAllah chemi akn jumpa, chemi pn take care :) salam to insyirah & abg Yassir

Anonymous : sy rasa itu awk, insyaAllah sy jg diri :) awk pn ye

Protozoa : adek boss, cpt blk, akk tunggu,hehe

Super HolkyHood : wa iyyakum..ameen Ya Rabb..owh,hehe,tq betulkan :) take care dik

segelasair said...

salam sis..
indahnya persahabatan seperti ini...;)

Anonymous said...

assalamualaikum wrt puteri kebanggaan agama..=)

sejak terpilih membesar dalam rahim ibu, Allah sudah memberi 'tanda' bahawa kita HAMBA YANG DIPILIH; kita adalah HERO dan WIRA pilihanNya..

saat bergandingan bersama ibu bertarung tatkala mahu menjengah dunia, Allah membuktikan infiniti cintaNya apabila mempermudahkan kelahiran kita...Alhamdulillah...

atas segala nikmat, nyata merugilah diri yang bernama insan itu, andai masih gagal mengoptimumkan akalnya untuk berfikir dan bersyukur; bahawa sedari mula Allah telah memilihnya untuk hidup terus berjuang menjadi HERO dan WIRA agama,kan? =)

aslih nafsak wad'u ghairak..
moga Allah terus memelihara kesucian ukhwah ini hingga ke akhirnya insyaAllah...=)

Allah sayang kamu,always!

p/s: (1)anonymous 1 bukan kita..=p
(2) Alhamdulillah,one day to go for it & for u..=D

Alia Abdul Rashid said...

Segelas air : Alhamdulillah dik.. :) insyaAllah kamu pn dikurniakan sebegitu, hr tu akk balik xsempat nk jumpa awk kan..insyaAllah mungkin blh jumpa sekitar july-sept ni insyaAllah :)

Anonymous : ye, kite ingt..HERO & WIRA itu =), aiceyman, tu bkn kamu ke? adei dei..hehehe..tu la, kita heran jugak, xkn kamu tinggal sikit je komen, kite tulis pjg lebar utk kamu..hehe, berkira plak..hehe..yeay yeay, insyaAllah 1 day to go for it & for me ..hehe.take care dear =)

wanie_nizhny said...

sweetnye~ semoga alia berjaya n bahagia dunia and akhirat =)

haykalis hamka said...

nice to have such friend kan adik comel! ;p

hope u will someone that will take care of you just like your friend now... wink*

from your kakak sama binti tak sama bapak...

~you know who~

zainabibrahim said...

salam..what a world!! hehehe.. nice entry kak ali..hehehe:)

Anonymous said...

masyaAllah very nice entry !! ^_^ shbt yg baik snts akn mengingatkan dan mendekatkan kita pd Allah swt

smkn shbt itu hmpir kpd kita.. maka smkn kita hmpir kpd Allah swt. itu lah teman sejati yg akn sinari hdup kita dgn cahaya iman Allah swt.

semoga akak mndpt teman hidup sejati sprti shbt itu dlm mendekatkan diri kpd Allah swt.. Ameeeen ^_^

fi amanillah

~ anakibu ~

Noor Shazana Salim said...

salam alaykum wbt..

nice post alia..i like..

si menung said...

Assalamualaikum..
Kak Alia, atas perkongsian yang bermakna..jazakillah..
Akak xMARESMART ker?
saye juga xMARESMART..teringin nak berkenalan dengan akak..

Salam ukhuwah fillah