Thursday, January 21, 2010

5 Safar...


24 tahun yg lepas, tarikh ni, 5 Safar 1407H, saya dilahirkan :)

Alhamdulillah :

1) Bermakna bertambah usia saya

2) Dan saya semakin berkurang hidup di dunia & semakin menghampiri mati


Tidak mengharapkan sebarang ucapan hari lahir :) , TETAPI TERLALU MENGHARAPKAN kita sama2 menghidupkan kembali kalendar Hijriyah/Qamari :)

Mari sambut hari lahir menggunakan kalendar Qamari :)


Anda nak tahu bila anda lahir menurut kalendar Qamari? klik :)


Allahu'alam
Fi Amanillah

~ imalia ~

11 comments:

Anonymous said...

salam wbt.. tahniah kak imalia ^_^. dh layak sgt jd ibu solehah ni. n tq very much for the link. very nice for us. the tremendous awakening for Hijri Calendar. fi amanillah kak imalia. ~ anakibu

nora~zizi said...

slmt ulangtahun kelahiran :D
klu ikut peredaran bulan, kireny da semakin berumur la kak alia :P hehehe...

Anonymous said...

berminat nak tahu psl tarikh lahir ni tp converter ni biasanya tak jamin 100% accurate..sy dah cek dgn byk converter dan mmg ada perbezaan tarikh pun...probability of error adalah +/- i day..

tp tak penting..

selamat menyambut ulang tahun kelahiran.

Alia Abdul Rashid said...

anakibu : tq ye, ibu solehah? ameeen =)

zizi : kiki, awak pn semakin berumur ok. heheheh

anonymous : jzkk & tq info tu, benar =) Allahu'alam, kita usaha mana yg mampu & slmt mempopularkan kalendar Qamari ;)

lenepawida said...

salam auntie alia :D

auntie lene rinduuu.

Alia Abdul Rashid said...

wsalam wbt auntie lene :)

auntie alia rindu jugaaa~ :)

insyaAllah ada rezeki jumpa tau2 ;)
all the best exams :)

sab said...

eid milad :) kak alia

segelasair said...

salam..ape khabar? sudah lama tidak singgah di sini..
ape2 po..selamat ulang tahun kelhiran sis..moga redha Allah sntiasa mengiringi kamu sahabat..=)

wArdaTuL ShAuQaH said...

maaf lama tak lawat blog..kiki..tak terlmbt nk ucap eid milad kt alia..kiki..

dulu2 masa tau tarikh lahir sy dlm kalendar islam masa kt mrsm jasin...6 rabiulawal..arini baru 20 safar...lagi beberapa hari lagi nk masuk bln rabiulawal...tak sabar nk tunggu alia wish sy plak..blink,blink.. kiki

haykalis hamka said...

adik,,,,sudah 24tahun ka? aiyoyo..kakak ade tidak tahu juga,,,

happy belated bday ok!

selamat meninggal'kan' dunia...

p/s: kalau tak tahu ape maksudnya di atas, tanya tau!

Miss jane said...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,正妹牆,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站